Washington DC - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

05 September 2008 | Verenigde Staten, Washington

Hallo Allemaal,

daar zijn we weer.
Op dit moment verblijven we in Washington.

Gisteren zaten we nog in Philadelphia. We hebben daar een bustour gemaakt, omdat de dag te kort is om de leuke dingen te voet te doen. Daarnaast was het ook erg warm gistere. 32 graden. Gisteravond om 22.00 uur was het zelfs nog 28 graden. Het is alweer een tijd geleden dat het zo warm is in Nederland. Ik hoorde dat het weer bij jullie erg bager is. Veel wind regen en het lijkt wel herfst.
Jammer Youri & JoAnne net nu jullie vakantie hebben. Ik had voor jullie geduimd voor beter weer.
Maar goed Philadelphia.
Toen we net in Phili waren hebben we Kees Jr even snel een sms gestuurd. Hij heeft hier immers een aardige tijd stage gelopen en ik vond het dan ook erg leuk om hem op de hoogte te brengen. Zijn tip om naar de op 1 na grootste Mall van de VS te gaan hebben we dan ook opgevolgd. Jeetje wat was dat ding groot zeg. Hoe zou dan de grootste zijn?
In de Mall waren we pas rond 17.00 uur. Daarvoor hebben we dus de bustour gedaan. Eerst zijn we naar Independence Hall geweest. Hier is de onafhankelijkheid van Amerika getekend. Maar dat wisten jullie natuurlijk ook wel. Vanuit de bus hebben we een hoop hoogte punten van Philadelphia gezien. Uiteraard zijn we bij het Philadelphia Museum of Art uitgestapt. De film kenners onder ons weten meteen waarom. De rest zal ik helpen en zeggen dan, o was dat daar. Voor het museum ligt een erg lange trap. Die trap is bekend uit de Rocky film. Uiteraard hebben wij de trap ook beklommen, maar niet zoals Rocky rennend, maar in normale pas. Het was toch iets te warm. Wout even op de voetstappen van Silvastor Stalone gezet en een foto gemaakt. Daarna weer de bus in en bij de Eastern State Penitentiary uitgestapt. In deze gevangenis heeft Al Capone vast gezetten. Geinig om te zien, maar wat is alles slecht onderhouden daar zeg. Ik begrijp dat je dingen in de oude staat wil houden, maar die oude staat kan je ook behouden door goed onderhoud. Dat was helaas ver te zoeken. Na de gevangenis zijn we in een oude brandweerkazerne wezen lunchen. Jack's Firehouse. Erg lekkere sandwiches. In het zonnetje op de bus wachten. Langs de Deleware terug naar het beginpunt. Inmiddels hadden we het allebei aardig gehad. Die zon brandt toch wel erg hard. Liberty Bell hebben we maar even door het glas bekeken en snel weer de auto in en de airco aan. Toen zijn we dus naar de Mall gegaan. Heerlijk gegeten bij TGI Friday's.

Vanmorgen zijn we opweg gegaan naar Washington. Tegen het middag uur reden we Washington binnen en in de verte zagen we het Witte huis. Die gaan we morgen bezoeken.
We zijn doorgereden naar Arlington National Cemetery. Hier ligt o.a. JFK begraven samen met zijn vrouw en kinderen. Vanaf het graf heb je een mooi uitzicht over Washington. De wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat bijgewoond. Na de wisseling werd het huisje weggehaald. de grote vraag was natuurlijk: Wat is er aan de hand? Nou verwachten ze morgen ( 6 sept) dat Hanna hier gaat huishouden. Flinke regenbuien. We zullen het zien. Voor eens hoop ik dat de Amerikaanse Piet Paulusma het fout heeft. We zullen het zien.
Na de begraafplaats zijn we nog langs het Pentagon gereden. Helaas mogen we hier niet binnen. Er was niks meer te zien van de inslag van 11 sept. Veel te zien aan het Pentagon is er niet.
Nog even een lunch gedaan bij Chick'Filet. Hilge wel bekend als het goed is?

Het is hier nu 18.00 uur. Bij jullie inmiddels middernacht. Voor jullie slaap lekker. Wij gaan nog even Washington in wat shoppen en eten.

Tot later
Wout en Suus

• 06 September 2008 - 06:47

Kees Sr.:

hoi Suus en Wouter!
    we zijn net terug van een weekje Tsjechie en hebben jullie berichten gelezen.Prachtig om een beetje te volgen wat jullie zien en meemaken, dat is voor ons zo herkenbaar en geeft mooie herinneringen! Geniet ervan en tot het volgende bericht. Groetjes Mariet en Kees

• 06 September 2008 - 10:19

Albert En Henriette:

Goeie middag/morgen,

Leuk om te lezen! Wij (Fredje en ik) waren ook in Washington. Mooie stad, hebben helaas alleen maar de luchthaven gezien. En de stad alleen van boven gezien, er overheen gevlogen. Dus Washington moet je zeker gaan verkennen. Heel veel plezier in WDC en hoe is het met die JOHNNY auto? Groetjes uit Drunen van J+A.