9-11 - Reisverslag uit Scranton, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu 9-11 - Reisverslag uit Scranton, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

9-11

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

11 September 2008 | Verenigde Staten, Scranton

Vandaag is zo'n dag die iedere Amerikaan verbroederd. 7 jaar geleden. Twin towers. Iets wat niet vergeten zal en mag worden. Toen we vanmorgen de tv aanzetten om het nieuws te bekijken. Was het eerste wat we zagen de History of 9-11. Vervolgens de speech van Bush bij het Pentagon. We kijken nu wel met andere ogen. O dat hebben we gezien, daar hebben we gereden. Het geeft meer inhoud aan de verhalen. Vervolgens op Fox news. Allerlei herinneringen en nagedachtenissen. Kippevel krijg je van die verhalen. Zeker omdat we daar zelf een week geleden hebben gelopen. Ze hadden en grote ring liggen met daarin 2 vierkanten die de Twin Towers voorstelden. Er werden daar bloemen en briefjes ingelegd. Misschien hebben jullie ook wel wat beelden gezien in Nederland. Nu vind ik het jammer dat we vandaag niet in NY zitten, aan de andere kant zou het er ook wel erg druk zijn.
McCain en Obama hebben voor vandaag de strijd gestaakt. Samen liepen ze het terrein op waar ooit de torens hebben gestaan. Mooi gebaar.
Gisteravond gegeten bij Applebee's.
Nee Youri het is geen steak geworden.
Het valt me op dat de mensen hier erg vriendelijk en geintresseerd zijn. Toen we klaar waren met eten vroeg de ober waar we vandaan komen. Toen hij daar achter kwam vroeg hij hoe we in vredesnaam in Syracuse terecht kwamen. Leuk praatje gemaakt. De mensen hier zijn erg vriendelijk. Als je een winkel binnen komt vragen ze standaard hoe het gaat, als je weggaat wensen ze je een fijne dag. Niet overdreven vriendelijk zoals ze bij ons kunnen zijn, maar gemeend vriendelijk. Ik mag dit wel. Hoewel ik het wel een beetje beu ben om maar steeds te zeggen dat het goed gaat. Ga ze ook niet vertellen dat het niet goed gaat, want dat maakt ze niks uit.

Morgen rijden we terug naar NY. Om 19.00 uur gaan we naar een wedstrijd van de Yankees. Zijn erg benieuwd hoe dat is. Wout heeft zelfs een t-shirt en een petje gekocht dan valt ie minder op. Ik hoop dat we wat gaan snappen van de wedstrijd en uiteraard dat de Yankees gaan winnen. Ze spelen tegen de Tampa Bay Rays en laten die nou gister gewonnen hebben van de Bosten Red Soxs. Ook niet de minste.

Marja ga je nog proberen een musical bij te wonen? Dan is er een mogelijkheid om gecancelde kaartjes voor een laag prijsje te kopen. We hebben het niet gedaan wegens tijd gebrek, maar wel een leuke manier om een musical bij te wonen.

Voor nu ga ik afsluiten, we gaan een wandeling maken naar het restaurant. Alvast de vette hamburger er aflopen.

Tot snel
Liefs Wout & Suus

  • 12 September 2008 - 06:39

    Sunita:

    He daar,
    wat jij nu voelt over de plek van 9/11 heb ik ook het gevoel wat daar allemaal gebeurd is en dat jij daar hebt gestaan, een heel raar gevoel is dat.

    Ben blij dat je het nog naar je zin hebt. van mij schiet nu ook aardig op heb gister mijn tickets gehad.

    Veel plezier bij de Yankees en juich maar goed mee,

    spreek je later geniet er nog maar van en een knuf voor Yankee Wout

    Doeiiiii

    Sunita


  • 12 September 2008 - 07:03

    Marijke:

    Hallo Wout en Suus,
    Ja, wij hebben hier ook wel wat gezien van de herdenking in NY. Ik kan me voorstellen dat het in amerika nog heel erg leeft en dat jullie er ook in gedachten bij waren. Bijzonder dat jullie een wedstrijd van de yankees bij gaan wonen,dat lijkt me een geweldige ervaring We hopen daar nog over te lezen.Het weekend bij Ellen was erg gezellig, we hebben jullie wel gemist. Ze hebben een heel mooi huis met veel grond en leuk gelegen met vrij uitzicht. In de tuin hebben ze een levensgrote trampoline ingegraven en je begrijpt dat jong en iets ouder daar veel gebruik van hebben gemaakt. Het weer was gelukkig erg goed. Verder is het weer hier nog steeds pet. Toevallig gisteren een prima dag, maar nu is het al weer mis. Donkere lucht en flinke buien op komst.Afgelopen weekend waren Jen en Reinier hier. Het was erg gezellig, we zijn ook nog langs jullie huis gereden. Ze vonden het leuk om dat tezien ook bij Hilge zijn we langs gereden en langs de zaak. Bij het zalm huis hebben we toen een hapje gegeten. Ik was daar nog nooit geweest.Met Hannie en Rene was het ook gezellig we hebben lekker gegeten en veel gepraat. Ja, onze verhalen zijn natuurlijk niet zo spannend als die van jullie en we hopen op nog een paar leuke stories, want het is erg leuk om zo jullie reis te volgen.Nog veel plezier en pas goed op elkaar.

    Marijke

  • 12 September 2008 - 17:09

    Albert En Henriette:

    We moeten nog ff eten. Maar we komen straks terug om even bij te praten!

  • 12 September 2008 - 19:30

    Albert En Henriette:

    Zo even tijd om te kletsen. Hier is ook de nodige aandacht geschonken aan die verschrikkelijke dag (9.11) in o.a. NY. 7 jaar geleden en het lijkt wel of het gisteren was. Wij waren toen op vakantie in Bodrum en als wij jullie verhaal nu lezen, krijgen we weer koude rillingen. We zeggen niet voor niets dat 9.11 de wereld heeft veranderd. Het blijft een vreemd gezicht die plek waar eens die 2 machtige torens hebben gestaan. En zeker vreemd als je er zelf bent geweest en ook op het hoogste punt van een van die torens hebt gestaan. Lijkt me erg leuk om zo'n wedstrijd van de Yankees bij te wonen en ook een musical in The Big Apple. Als jullie nog tijd hebben zou ik het zeker doen. En mochten jullie in de buurt komen van het theater Ricky Lake, doe ze dan de hartelijke groeten van Freddy en Albert. Ik denk dat ze ons nog wel zal kennen. Nou Wout en Suus nog even lekker genieten in The States en we spreken. Groetjes uit Drunen van J+A

  • 12 September 2008 - 20:08

    Karel:

    hello best stars and stripes! Vorige week raakte ik met een klant in gesprek over z'n laatste reis, die hij had meegemaakt.Hij zei dat reizen eigenlijk niets anders is dan op een ingewikkelde manier er achter te komen dat je het nergens zo goed hebt als thuis. Ik dacht toen , ja daar zit wat in....maar na al die fantastische verhalen van jullie,(door suus heel leuk verwoord) ben ik toch weer van gedachte veranderd. volgens mij willen jullie nog helemaal niet naar huis om te ontdekken hoe goed het daar is!
    Steeds als ik jullie verhalen lees kriebelt het weer om zelf op vakantie (avontuur) te gaan.
    Geniet dus extra en denk niet te veel aan de zaak, waar jullie natuurlijk node worden gemist. Peter is vandaag ook met vakantie gegaan, zodat het volgende week extra zwaar wordt zonder jullie.maar we redden het wel met de achtergebleven crew.
    Overigens was de afspraak met de "nieuwe" dennis precies goed gepland door wout.afgelopen woensdag heeft hij met peter en hilge gesproken en een
    uitstekende indruk achtergelaten.
    Genoeg over de zaak hier, het loopt allemaal (bijna) op rolletjes.
    Ik ben alweer benieuwd naar het nieuwe hoofdstuk waarin de avonturen in florida worden beschrijven.
    En toch ga ik alweer iets van gedachte veranderen nu jullie over de helft van de reis heen zijn.
    want er is een waarheid als een koe:
    OOST...WEST....
    THUIS BEST !!!

    nog veel plezier samen in het sub-tropische florida!

    karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter & Susanne

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 19193

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Texas, New Orleans and NY

19 Augustus 2012 - 02 September 2012

Canada

11 Oktober 2010 - 25 Oktober 2010

Amerika 2010

11 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Amerika 2009

31 Augustus 2008 - 18 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: