NY Yankees - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu NY Yankees - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

NY Yankees

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

13 September 2008 | Verenigde Staten, New York

Het was me het avondje wel.

Vanmorgen beloofde het een mooie dag te gaang worden. We reden om half 11 weg uit Scranton. We hadden een rustige dag gepland, omdat de avond lang zou worden en we morgen weer vroeg op moeten. Onderweg begon het helaas te regenen. Gelukkig niet heel hard, maar toch jammer. Na ons middag eten hebben we even met Mare en Dante gebeld. Nou ja met mams dan, maar ded kids vonden het erg leuk ons aan de telefoon te hebben. (Die indruk kregen we) Daarna zijn we richting Yankee Stadium gereden. We wilde van te voren even kijken waar het precies was en dan wisten we ook hoe lang het zou duren met de auto vanaf het hotel naar het stadion. We waren daar om 15.00 uur. Mooi en groot satdion. Helaas wordt het afgebroken en is dit het laatste seizoen in het oude stadion. Het nieuwe zijn ze inmiddels aan de overkant van de straat aan het bouwen. Diegene die binnenkort naar NY gaan, kijk eens of je een rondleiding kan krijgen. Volgens mij is het mogelijk en zeker de moeite waard. Er ligt toch een aardige geschiedenis in dit stadion. Met de metro lijn 4 is het goed te bereiken.
Toen wij er dus om 15.00 uur waren, zaten er al fans buiten te wachten. 4 uur voor aanvang van de wedstrijd. Toe maar echte fans dus. We zijn doorgereden naar het hotel en hoopte daar nog even een klein uurtje te kunnen slapen. Helaas kwamen we in de erg vroege avondspits terecht. We waren pas om half 5 in het hotel en wilde om 5 uur alweer weg gaan. Voor de deur van het hotel ligt een metro station. Mooi dan gaan we met de metro. Scheelt weer ergernis in het avondverkeer en de auto staat goed geparkeerd. Rond half 6 waren we bij het stadion, inmiddels regende het pijpenstelen. Snel een puncho gehaald met het Yankee logo erop. Kaartjes op halen die ik via Will Call online besteld had. En toen het stadion in. Yes binnen. Snel wat gegeten en wachten om plaats te nemen op de tribune. De wedstrijd begint om 19.05 uur. Het regent nog steeds en gaat maar harder regenen ook. 20 minutes voor de wedstrijd de tribune op. Bankjes drijfnat, geen overkapping. Ik weet nog dat wij wel eens tegen elkaar zeggen als we in de kuip droog zitten en het regent, blij dat ik overkapt zit en niet daar in de regen. Nu hadden we helaas geen keus. Bij het boeken online was alleen deze tribune nog vrij.
5 voor 7 nog geen beweging in het zeil dat over het veld ligt.
7 uur nog geen speler te zien.
5 over 7 nog niks, mensen lopen heen en weer en gaan nog maar even droog staan.
Half 8, nog steeds niks. Geen bericht of wat dan ook.
Kwart voor 8, video die ze aan het begin van de wedstrijd draaide wordt maar weer opgestart. Er zitten inmiddels wat speler in de duck out.
8 uur de man naast mij is aan het bellen. Als ie klaar is vraag ik of ie wat weet. My wife tells its delayed. Als ik vraag waarom, weet ie het ook niet. Ze hebben nog steeds niks omgeroepen.
Kwart over 8, de spelers zijn weer weg. Ik spreek met Wout af dat we om half 9 maar weg gaan als het zo blijft regenen en ze ons toch niks gaan vertellen.
Half 9, we hebben moeite om zomaar weg te lopen en dan ineens..
De stadionspeaker. Tonight came will be postponed till tomorrow. Oftewel na anderhalf uur voor Jan met de korte achternaam in de regen te hebben zitten wachten, drijfnat, natte voeten en koud, wordt je verteld dat de wedstrijd naar morgenavond verschouven wordt. Je had het stadion moeten horen. Ik vond ze zo ie zo erg rusitg tijdens die anderhalf uur. Moet je in Nederland doen. Feyenoord - Ajax. Als je rellen wil is dit een goede aanleiding. Hevig teleurgesteld gaan we maar terug naar het hotel.
Over het Yankees avontuur. De wedstrijd kunnen we morgen niet zien. Ja we zijn in het stadion geweest, maar wat hebben we daar aan. Wij wilde een wedstrijd zijn.
Inmiddels zitten we in het hotel is de verbazing weg. Dat ze zomaar mensen (fans) zolang laten wachten zonder 1 woord door de speaker. Het kan er bij mij nog steeds niet in.
Klein voordeeltje we kunnnen nu een beetje bijtijds naar bed. Morgen om 04.00 uur gaat de wekker. Om 07.00 uur vliegen we naar Orlando. Hopelijk kunnen we een beetje slapen, want we komen net ook nog eens tot de ontdekking dat de metro zo ongeveer onder het hotel doorloopt. En wij slapen beneden.

Ach het was me het dagje wel.
Nu even snel douche en het mandje in.

Groetjes Wout & Suus

• 13 September 2008 - 07:51

Albert En Henriette:

Jammer of eigenlijk zwaar teleurgesteld. Maar jullie kunnen in ieder geval zeggen dat je er bent geweest! Maar toch erg jammer. Kleine pleister op de wond: Excelsior is periode kampioen!!!! Spreek jullie later en wij hopen dat jullie toch goed geslapen hebben ondanks (of dankzij) de metro.

• 13 September 2008 - 08:14

Youri: