Rond de meren - Reisverslag uit Banff, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Rond de meren - Reisverslag uit Banff, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Rond de meren

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

23 Augustus 2012 | Canada, Banff

Vandaag was wederom een heerlijke dag. Vanochtend begon fris. 9 graden, mar ondanks dat toch begonnen in korte broek. Heb het immers niet van een vreemde. Mijn vader loopt vanaf 1 april tot eind oktober in z'n korte broek.
We zijn lekker vroeg vertrokken.. Via de Bow Valley Parkway zijn we naar Lake Louise gereden. Het begon goed. Na ca. 10 km kwamen de eerste Moose (Eland) tegen. Ineens sta je in de file om een foto te maken. Bij Johnston Canyon hebben we onze eerste stop gemaakt. We hebben hier een wandeling van 1,1 km gemaakt naar de Lower Fall. Een mooi waterval, die ondanks hoog zomer nog flink stroomt. Na de wandeling hebben we even met Mare en Dante gebeld. Ze waren erg blij ons te horen en hadden een hoop vragen. Later zal ik daar uitgebreid antwoord op geven.
We vervolgen onze reis naar Lake Louise. De Bow Valley Parkway is een hele mooie route met veel groen en bomen en de Bow river en spoorrails aan de andere kant. Na een aantal stoppen voor de nodige foto's kwamen we bij Lake Louise aan. Het was al aardig druk geworden. De Chinezen hebben massaal dezelfde vakantie als ons uitgekozen. Volgend jaar gaan we naar China. Ze zijn dan toch allemaal het land uit. Geintje.
Goed Lake Louise. Een kleine wandeling brengt ons bij het meer. Onderweg hadden Wout en ik het erover hoe Reinier hier een paar geleden gelopen heeft. Bloedheet, maar met een jas aan. Hij had immers de ring daarin zitten om Leonie ten huwelijk te vragen Het resultaat is bekend en vandaar nu Lake Leonie. Nu wij het zelf gezien hebben, zijn wij van mening dat hij geen betere plek had kunnen bedenken.
Lake Louise is erg blauw. Dit komt door de mineralen die in het water zitten wat via het smeltwater het meer in komt. In de verte zie je de bergen nog met de gletsjer.
We wilden graag bij het Fairmont Lake Louise hotel wat gaan drinken met mooi uitzicht over het meer. Helaas dan moet je hotelgast zijn. Dan maar een koffie to go en een flesje cola mee naar buiten en heerlijk in het zonnetje op een bankje bij het meer zitten. Misschien nog wel lekkerder ook. Inmiddels is de temperatuur opgelopen naar 20 graden.

Na Lake Louise zijn we naar Lake Moraine gereden. Dit meer is nog blauwer dan Lake Louise, maar een stuk kleiner.
Uiteindelijk zijn we op ons gemak weer terug gereden naar Banff. Wederom via de Bow Vallay Parkway. De hele weg goed om ons heen kijken naar wilde dieren. Helaas zijn we de hele weg niks tegen gekomen, niet eens een konijn of een eekhoorn.

Vanavond in het dorpje hebben we eindelijk een beer gezien. Deze was niet meer levend. Een parkwachter stond informatie te geven over het wild leven.
Ik heb inmiddels wat foto's bij het vorige verslag gezet.

Speciaal wat antwoorden voor Mare en Dante.
We hebben (gelukkig) nog geen slangen gezien. Eerlijk gezegd hoop ik die niet tegen te komen.
Ik heb een foto van het hert bij het vorig verhaal gezet en anders moet mama maar even op facebook kijken daar staan er ook 2.
Ik weet niet of het hert bang was van ons, hij bleef rustig staan. Ik heb wel gelezen dat je ver bij ze vandaan moet blijven, want ze kunnen ineens heel boos worden.
We proberen zoveel mogelijk foto's te maken van alles wat we zien, zodat jullie ze thuis kunnen bewonderen.

Ik zal hier ook weer een aantal foto's bij doen.

Tot snel
Liefs Wout & Suus

• 23 Augustus 2012 - 09:34

Sunita:

He daar, Nou zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin.
    ben benieuwd naar jullie foto's

Wel voorzichtig hoor met die wilde dieren

• 23 Augustus 2012 - 11:06

Henriette En Albert:

Hoi Suus en Wout,

Wij hopen dat we de eerste zijn, waarschijnlijk liggen jullie nu nog lekker te pitten. Maar als jullie straks aan het ontwaken zijn en/of aan het ontbijten zingen wij: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 35e VERJAARDAG. Maak er een mooie dag van. Leuk verhaal "Rond de meren" en v.w.b. de korte broek: gewoon aanhouden!!! Over een paar weken moet de korte broek weer de kast in en dan komt hij (of is het een zij?) voorlopig niet meer uit de kast. Ik heb overigens een collega (vertel nog wel een keer wie dat is) die wel uit de kast is gekomen!! Nogmaals van harte en geniet er samen van.

• 23 Augustus 2012 - 12:45

Mar:

Hoeraaaaaaa
    Gefeliciteerd!!!! Fijne verjaardag in Canada!
    Wat heerlijk om weer mee te lezen!!
    Liefs

• 23 Augustus 2012 - 13:36

Patricia:

Er is er een jarig hoera.. hoera!!!!... gefeliciteerd!
    Maak er wederom een mooie dag van.. dikke zoenen!!

• 23 Augustus 2012 - 19:10

Mare, Dante En Hilge:

We zitten klaar om in koor te zingen voor onze jarige (tante) Suus! De verbinding werkt helaas niet mee......... we hebben al allerlei ringtonen gehoord maar geen Suus. jammer.
    "Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloriiiiaaa, in de gloooriiiiaaaaaaa!!!!!!!!!!!!" Hieper de piep HOERA!!!!!! (35x).
    Heb je ons gehoord tante Suus? ge feliciteerd 35