Jasper --> Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Jasper --> Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Jasper --> Kamloops

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

25 Augustus 2012 | Canada, Kamloops

Na vanochtend het ontbijt gehaald te hebben bij the bear paw bakery zijn we gaan rijden naar Kamloops. Bijna 5 uur rijden. We begonnen vanochtend met 4 graden, maar langzaam aan klom de temperatuur op. Inmiddels zijn we een tijdszone over gegaan. We zitten nu op 9 uur tijdsverschil. Ik heb het gevoel dat ik er nog steeds niet aan kan wennen. Rond de middag begin ik al slaap te krijgen en 's ochtends om 5 uur ben ik wakker en moet ik echt mijn best doen om nog een paar uurtjes slaap te pakken.
Terug naar de weg.
De hele weg loopt langs een rivier. Tijdens het middag uur hebben we een picknick plaats op gezocht langs t water en heerlijk in de zon zitten genieten. Inmiddels is het 21 graden geworden. Toch wel leuk zo'n stop onderweg. De Canadees is heel vriendelijk en oprecht geïnteresseerd. Dat is bij de Amerikaan iets te gemaakt. Binnen no time hadden we een gesprek met een vrouw uit Vancouver met allerlei tips. We hebben haar maar niet verteld dat de hele trip al vast ligt en we niet daarheen gaan wat zij voorstelde.
Na de lunch vervolgde we onze weg naar Kamloops. Rond 4 uur kwamen we aan in het hotel. We gingen nog even het stadje in, maar op zaterdag zijn hier ook om 5 uur de winkels dicht. Dan maar naar de grote supermarkt. Die is open tot 11 uur. Wat drinken gekocht voor onderweg morgen. Morgen wordt het ook weer lekker weer. Dus als t even lukt, picknicken.
Morgen hebben we weer een lange rit voor de boeg. Dan
Gaan we naar Whistler, in dit plaatsje heeft Nicoline 2 jaar geleden de gouden mediale gewonnen met t snowboarden. Schijnt een hele goede wintersport plaats te zijn.
Ab, misschien ooit met BemmelReizen?

Tot het volgende verhaal
Greetz Wout & Suus

• 27 Augustus 2012 - 12:15

Henriette En Albert:

Lijkt me een goed idee wintersporten in Canada. Alleen zal daar wel een ander prijskaartje aanhangen. Maar.... je weet het nooit!! Tijdverschil blijft toch voor velen een groot probleem. Maar ach een dutje tussen de middag is ook lekker, ergens onder een dikke boom of achter een paar struiken. Maar.... pas op dat er geen beren of herten zijn. Veel plezier en gelukkig is het weer iets warmer aan het worden. Houdoe uit Drunen.

• 27 Augustus 2012 - 20:23

Patricia:

ooit is mij door een amerikaan aangeraden om in Whistler te skiën. het mooiste skigebied van usa en canada!!?!?!!... dussse uitproberen!!!