Meren en beren - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Meren en beren - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Meren en beren

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

24 Augustus 2012 | Canada, Jasper Park Lodge

Meren en beren, die hebben ze hier genoeg. Voor het ene hoef je niet te zoeken die staan mooi met bordjes aangegeven. De beren daar en tegen zijn lastig te vinden.

Donderdag 23 aug
Vandaag zijn we van Banff naar Jasper (spreek je ui t als Jesper) gereden. We reden tussen de bergen en tot 23.30 uur (nl tijd) hadden we geen bereik. Vandaar Mare, Dante en HIlge dat jullie tante Suus niet te pakken kregen. Ik heb jullie mooie kaartjes 's ochtend van oom Wout gehad. Erg mooi en lief.
Voordat we vertrokken hebben we in Banff bij Melissa's Missteak ontbeten. Absoluut geen missteak, erg goed wordt ook omschreven als het beste restaurant voor ontbijt.
Via de Icefield Parkway zijn we naar Jasper gereden.
Aan de weg ligt het Columbia Icefield waar we later op de dag stoppen.
Het begin van de weg begon goed. Eindelijk 1 beer. Langs de weg een file. Natuurlijk de nodige foto's gemaakt. Later onderweg kwamen we op nog 2 plaatsen 1 beer tegen. In totaal hebben we nu 3 beren gezien. Wauw, wat een beesten. In de dierentuin zitten ze ver weg achter de tralies, maar zo dichtbij. Toch best wel eng, maar tegelijker tijd, zo aaibaar. Maar dat doen we maar niet.
Bij de Colombia Icefield aan gekomen zijn we Wouts verjaardagscadeautje gaan inwisselen. Colambia Icefield is een grote gletsjer waar je met een speciale bus naar toe gebracht wordt. De bus kost CAD 1,2 miljoen om te maken. Ze hebben er wel 10 rijden. De Gletsjer is 300 meter dik. Net zo hoog als de Eiffeltoren. Ook hier weer bussen vol met spleetogen. Blijf me toch verbazen.
We vervolgen onze weg weer naar Jasper. We komen nog wat berggeitjes tegen of zijn het nou steenbokken? Bij de Sunwapta waterval (je kent hem wel) zijn we nog even gestopt. Inmiddels was het al 16.00 uur dus gingen we ons hotel maar eens opzoeken. Dat was nog wel even een uitdaging. Geen adres, er stond vermeld 5 km ten noorden van de Pyramid Lake Road. Oke de weg maar opzoeken en het meer. Ik had op internet gezien dat het aan het meer zat. In de middle of no ware, kwam ineens het meer op en het resort. Het blijkt dus geen hotel te zijn maar grote huisjes met 2 verdiepingen van elk 4 kamers. We hebben uitzicht op het meer. Dat is wel erg mooi.
Na het inchecken en de koffers binnen gezet te hebben zijn we naar Jasper zelf gereden. Een leuk klein dorpje, heel toeristisch, maar dat is alles wat we hier doen.
We hebben hier gegeten bij Evil Dave's een grill restaurant. Wout had vandaag het restaurant uitgezocht voor mijn verjaardag. Mocht je ooit hier in Jasper komen, ga hier dan eten. Grote porties en ik raad je zeker aan de Holy Cow als voorgerecht te nemen.
Toen we na het eten buiten liepen, begon het ineens heel hard te regen. Het weer verandert hier heel snel. Mooi om te zien dat achter je de lucht pikzwart is en voor je de zon nog schijnt. En..... een regenboog. Zo fel. Zo mooi. Zo heb ik hem nog nooit gezien. En dubbel. Gelukkig staat het op de foto.

Inmiddels was het al weer bedtijd geworden. Op de kamer de foto's nog even uitzoeken en toen was het te laat (ik was te moe) om het verhaaltje te schrijven. Vandaar wat later.

Vandaag gaan we de omgeving eens verkennen.

Tot snel
Wout & Suus

• 24 Augustus 2012 - 18:17

Youri Joanne En Lana:

wat een toffe verhalen weer! veel plezier daar en geniet ervan!
    we komen snel weer een keertje foto's kieken

• 24 Augustus 2012 - 19:18

Femke:

Geniet van jullie verhalen en foto's! Jammer dat Wout er toch voor gekozen heeft om Suus mee te nemen....... ;-) Ben jaloers!! Hihi Geniet ervan lieverds! Kus

• 24 Augustus 2012 - 21:52

Henriette En Albert:

Hoe voelt het om 35 te zijn? Wederom een leuk verhaal en waarschijnlijk al heel veel kilometers gereden. Wat kost overigens de benzine in Canada? Zullen wel niet zoveel belasting betalen als wij in dit kikkerlandje. En Femke je hoeft niet jaloers te zijn, jij mag binnenkort (januari) toch naar Oostenrijk!!

Suus en Wout: veel plezier en we love you, maar dat wisten jullie al.

Groetjes uit een (eindelijk) nat Drunen. Na 14 dagen gelukkig wat regen, was hard nodig.