Onderweg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Onderweg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Tofino

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

28 Augustus 2012 | Canada, Tofino

Na een slechte nacht in Whistler te hebben gehad vertrokken we om 07.00 uur naar Tofino. Voor het eerst deze vakantie hadden we een wekker gezet. Toch bang om me te verslapen heb ik elk uur op de klok gezien. Om 6 uur heb ik het maar opgegeven.
We hadden de boot om 10.00 uur gereserveerd en in de papieren stond dat we 1 uur van te voren aanwezig moesten zijn. Het is ongeveer anderhalf uur rijden. We waren netjes om 08.35 uur bij de ferry. Inchecken en nog eens anderhalf uur wachten. We zijn maar een lekkere bagel gaan eten voor ontbijt.
Om half 10 mochten we aan boord rijden. Mare, ik heb hier en foto van gemaakt en ook toen alle auto's op de boot stonden.
De boottocht duurde anderhalf uur (geloog dat we vandaag wat met anderhalf hebben). We zijn in Nanaimo aan land gegaan. Hier vandaan was het nog ruim 3 uur rijden (ja pap dat is 2x anderhalf, ik hoor het je denken).
Het was een aparte rit. Een slingerende weg, dan weer omhoog dan weer omlaag, net een achtbaan. En ineens regen. Het stond ook aangegeven dat wisselnd weer kan zijn onderweg. Je rijdt van de ene naar de andere kust, dwars door de bergen. Aan deze kant (westkant) van Vancouver Island hebben ze zelfs een regenwoud. Niet zo als in de tropen, maar zo noemen ze het hier. Omdat veel wolken vanaf zee hier blijven hangen "op" de bergen regent het hier veel. Dat is aan de bomen wel te zien. Die zijn heel groot en dik hier.
Ons hotel in Tofino ligt aan de haven. We hebben een apartement met balkon en ...... een hot tub op het balkon. Daar hebben we dan net maar even lekker gebruik van gemaakt.
Inmiddels aardig loom van de warmte die daar afkomt kruipen we er zo maar eens in.
Morgen gaan we op walvissen jacht. Nee niet echt jagen, maar spotten.
Hopelijk morgen een aantal mooie foto's.

We hebben nu zo'n 2000km gereden en daar zullen er nog wel 300 bij komen. De brandstof kost hier tussen de CAD 1,24 en CAD 1,36 per liter. Afhankelijk waar je bent in het land. Dan komt daar nog ca. 12% tax bij. En dan 20% eraf. Dat kost het in euro's .

Morgen vast een spannend verhaal, althans het wordt gegarandeerd dat we alvissen zien. We zijn benieuwd.
Werk ze, we duiken erin.
Groetjes W&S

• 28 Augustus 2012 - 08:34

Sunita:

Heerlijk jullie verhalen ik geniet met jullie mee.
    Geniet nog maar lekker die laatste daagjes

• 28 Augustus 2012 - 08:41

Kees&Mariet:

we lezen jullie verhalen en krijgen mooie herinneringen!
    een mooie reis verder en groetjes

• 28 Augustus 2012 - 10:05

Patricia:

Het leest zo lekker weg jullie avontuur. Dit klinkt wel als iets wat ikzelf ook zou willen zien/meemaken... Kom maar op met nog meer verhalen!!!!.. ..

• 28 Augustus 2012 - 10:20

Henriette En Albert:

Veel plezier op de walvissenspot. Nu maar te hopen dat jullie ook wat foto's kunnen maken. Zijn het walvissen of orka's? Voor ons lijken ze allemaal op elkaar.

Stond vandaag in de krant:

In Canada kun je veel orka's spotten. Hier loopt de migratieroute van deze grote zwartwitte walvissen vlak langs de kust, en van begin juli tot eind september kun je de dieren bewonderen. Als je in het juiste seizoen in Canada bent is dit absoluut de bouwsteen om toe te voegen aan je Canada reis: je treft hier weinig toeristen, onbedorven natuur en bijzondere dieren in een serene setting. Met een vissersboot trek je er op uit om de orka's in hun natuurlijke leefomgeving te zien. Vaar door de kalme wateren tussen groene inhammen, speur naar de horizon en houd je adem in als de sierlijke staarten boven het water uitkomen.

Wisten jullie dat een mannetjes Orka bijna 10 meter lang kan worden en ruim 6 ton kan wegen? Als dat maar allemaal op de foto kan.

Goeie reis en wees voorzichtig. Houdoe uit Drunen, we spreken.