Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Banff National Park

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

22 Augustus 2012 | Canada, Banff

Gisteren zijn we van Calgary naar Banff gereden. Rustig aan en via de nationale weg, niet via de Highway. Kostte maar 15 minuten extra en omdat we toch vakantie hebben, hebben we de tijd. Uiteindelijk moesten we toch een stuk van de snelweg nemen, anders kom je er niet.
In Banff aangekomen zijn we naar de Banff Gondola gereden. Met de gondel naar boven en daarna nog ruim 300 treden naar boven klimmen om vervolgens een schitterend uitzicht over Banff en de vallei te hebben.
Toen konden we kiezen, lopend naar beneden of toch met de gondel. We kozen voor het laatste, vanuit de gondel zagen we het pad en daar voelden we niet zoveel voor. Deze gondel is trouwens niet voor de wintersport, want je kan niet skiën naar beneden.
Inmiddels was het lunch tijd geworden en zijn we sushi gaan eten in het dorpje. Een gezellige kleine sushibar met een treintje wat rond rijdt met de sushi ‘s erop.
's Middags zijn we naar Lake Minniwanka gereden, daar hebben we een boottocht gemaakt. Het viel ons een beetje tegen. Stiekem hadden we gehoopt om wat beren langs de kant te zijn. Misschien willen we te veel, we zijn pas 1 dag in het park.
Rond vijf uur waren we bij het hotel (Aspen Lodge) en hebben we ingecheckt. Koffers binnen gezet en te voet naar het centrum. Loopt er buiten toch zomaar een edelhert tussen de huizen rond. Kort daarvoor vroeg ik nog aan Wout of die beesten zich ook in de bewoonde wereld durven te laten zien. Nou ja dus. Goed deze hebben we al gespot, maar we hopen er toch nog wel een aantal te zien.
Na het eten zijn we nog een stukje de bergen in gaan rijden.
Vandaag gaan we naar Lake Louise of moet ik zeggen Lake Leonie (Reinier & Leonie?)

Tot het volgende bericht. Ik ga nu eens proberen er wat foto's bij te zetten

• 22 Augustus 2012 - 15:46

Wouter & Susanne :

Helaas is het internet hier erg traag. De foto's willen niet erg lukken

• 22 Augustus 2012 - 16:35

Henriette En Albert:

Jullie zullen je natuurlijk wel afvragen of ik de hele dag achter de computer zit en niets anders te doen heb. Dat heb ik uiteraard wel, maar toevallig kreeg ik zojuist de mail binnen, dus dan maar even reageren. Banff, nog nooit van gehoord of is dat een gebrek aan...... Lake Minniwanka en Lake Louise, wij moeten ons toch maar eens meer gaan verdiepen in Canada. Gelukkig toch nog een edelhert gezien en sushi gegeten. Eigenlijk kan de dag al niet meer stuk. Nu nog een paar beren op of langs de weg. Geniet er lekker van en we spreken. Groetjes uit een zonnig Drunen.

• 22 Augustus 2012 - 19:28

Dante:

Hebben jullie al slangen gezien? Wil je een foto maken van het hert?

• 22 Augustus 2012 - 19:47

Mare:

Als jullie beren zien, willen jullie daar dan een foto van maken? Was het hert groot? was het hert bang voor jullie? hebben jullie het luek in canada ?
    groetjes Mare!

• 23 Augustus 2012 - 00:20

Marcel:

Hoi ome Wout en tante Suus,

Als ik t zo hoor hebben jullie weer een mooie tijd samen.

Geniet ervan en alvast gefeliciteerd ;)

Oja, ik heb gisteren voor t eerst op t potje mijn grote behoefte gedaan :) maar voordat papa t kon zien was de hond hem voor :p alleen mijn billen moest hij nog wel afvegen hahaha

Groetjes Jasmine

En papa en mama natuurlijk