Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Calgary

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

21 Augustus 2012 | Canada, Calgary

Zondag 19 augustus vlogen we van Amsterdam rechtstreeks naar Calgary. We hadden een goede vlucht en iets eerder dan het schema landden we in Calgary.
Na de auto (Ford Edge 4X4) opgehaald te hebben, reden we naar het hotel. We zitten in een vrij nieuw hotel. Omgeving is nog helemaal in aanbouw. Het is een erg mooi hotel, mooie kamer en een uitgebreid ontbijtbuffet.
Na ingecheked te hebben zijn we naar het Chinook centre gereden.
Met de 8 uur tijdsverschik hadden we het toch wel even moeiijk. Geprobeerd zo lang mogelijk te rekken, maar om 19.00 uur kregen we het toch wel erg zwaar.

Maandag 20-08-2012
Na heerlijk ontbeten te hebben, zijn we met de auto naar een P + R gereden. Daar vandaan zijn we met de C-train naar downtown Calgary gegaan. We hadden vernomen dat parkeren vrij prijzig is in Calgary. Toch maar eens checken bij een parkeerplaats. Yep. $12,- per uur. En wij maar denken dat Amsterdam duur parkeren is.
Toen we uitstapte in Calgary centrum zijn we naar de Calgary tower gelopen. Het was daar erg rustig. Boven hadden we een uitzicht over het hele centrum. Door het hele centrum lopen glazen buizen die een meter of 4 a 5 boven de grond hangen. Dit is een soort tunnelstelsel. Dit is gemaakt zodat de mensen in de winter niet naar buiten hoeven. Zo kunnen ze via de tunnels van de ene kant van de stad naar de andere kant lopen.
Er is een botanisch tuin op de vierde verdieping van een winkelcentrum.
We zijn bij de Olumpische Plaza geweest, hier werden de medailles uitgereikt (1988). Daarna zijn we met de C-train terug gegaan naar de auto en naar het Olpympisch park gereden. Hier is het schansspringen en de bobsleebaan. We zijn met de stoeltjeslift naar boven gegaan. Raar gezicht zonder sneeuw. Het is een grote dorre vlakte met wat stenen.

Amerika of Canada?
Ik hoop hier later een antwoord op te kunnen geven.

Tot het volgende bericht
WenS

• 21 Augustus 2012 - 10:08

Sunita:

He globetrotters,

Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    Have fun en hou ons hier op de hoogte.

• 21 Augustus 2012 - 20:35

Henriette En Albert:

Gelukkig geen vertraging en een goeie vlucht gehad. Tijdverschil is altijd lastig en vervelend, maar zo te lezen zijn jullie er alweer "overheen" geslapen.
    In Waalwijk kost het parkeren € 1 per uur en in Den Bosch (parkeergarage) € 10 voor de hele dag. Dus dat is wel ff schrikken. Die glazen buizen lijkt me een goed idee om ook in Nederland toe te passen, hebben ze bij de Kuip ook niet zo'n buis voor de supporters? Heel veel plezier en lekker genieten van Canada. We kijken uit naar jullie volgende bericht. Groetjes uit Drunen en een dikke kus van je (schoon)moeder.

• 21 Augustus 2012 - 21:52

Tries:

Hello luitjes,

Fijn dat alles goed is gegaan en jullie kunnen genieten van een welverdiende vakantie!!.
    Ik blijf jullie volgen!!!