Graceland - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Graceland - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Graceland

Door: W & S

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

13 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Elvis has left the building!!

Er werd ons verteld dat Elvis allang niet meer thuis is. HAHA. Dat wisten we toch al.

Vanmorgen waren we erg vroeg wakker, daar waren we al bang voor. Eeen beetje lezen, tv kijken en maar eens kijken wat we vandaag zouden gaan doen. Het weer voorspelde een regenachtige en bewolkte middag. We willen graag een boottocht maken op de Missippissi, maar die vaart alleen 's middags. Dat gaan we woensdag dan maar doen, dan geven ze beter weer aan.

Na een goed en uitgebreid ontbijt hebben we de auto gepakt en zijn we naar Graceland gereden. Rond half 10 waren we daar. Het was er redelijk rustig. Had wel verwacht dat er een een paar gekken in Elviskostuum zouden lopen, maar dat was dus niet het geval. Met een mini-busje word je naar de overkant van de weggebracht waar Graceland ligt. Het huis heeft Elvis in 1957 gekocht toen hij 22 was voor iets meer dan $100.000,-. Best goed als je dat op je 22ste kan kopen. Het huis is niet heel groot. Ik had het groter verwacht. Binnen kun je een kijkje nemen in de woonkamer, eetkamer, slaapkamer van zijn ouders, keuken, beneden in de kelder is een muziekkamer met bar. Achter in het huis is nog een jungle kamer. Boven was prive en dat is het nog steeds. Afgesloten voor bezoekers. Via de tuin met paardenboxen ga je naar zijn trofeeën gebouw. Het wordt kamer zou te kort doen aan de omvang van het geheel. Hier staan veel van zijn prijzen die hij gewonnen heeft. Eenmaal weer buiten ga je opweg naar zijn graf. Hij ligt naast zijn ouders en oma begraven op zijn eigen landgoed. Eerst lag hij op de begraafplaats van Memephis, maar daar werd het te druk en konden ze de beveiliging niet aan. Erg leuk om gezien te hebben en als je ooit in Memphis bent zou ik er zeker wel heen gaan. Bij terugkomst konden we ook nog een kijkje nemen bij zijn auto verzameling en zijn 2 vliegtuigen.

Tegen de middag waren we klaar en zijn we naar het Civil Rights museum gereden. Dit was voorheen het Lorraine hotel. Hier werd Martin Luther King in 1968 vermoord. Het museum zelf was gesloten maar van buiten af kan je de plek zien waar het gebeurd is.

Toen zijn we het centrum van Memphis in geweest. Memphis is een stad met veel oudere mensen. Veel gebouwen staan leeg of hebben slecht of geen onderhoud gehad. Je krijgt echt het gevoel alsof de financiele crisis hier goed heeft toegeslagen. Zonde want de gebouwen zijn mooi. Het is waarschijnlijk ook geen hoogseizoen, want het is rustig op straat.

Voor de deur van het hotel gaat een trolley. Voor $1,- maak je een ritje. Maakt niet uit of je 1 halte of 5 haltes mee rijdt. We zijn met de
trolley naar Bealestreet gereden. Dit is dé straat van Memphis. Hier heb je allerlei restaurantjes en barretjes met muziek. Een gezellige straat met veel neonlichten maar ook hier weer erg rustig. Jammer.
De rit met de trolley is erg leuk.

Morgen gaan we naar Mud Island een eiland in de Mississippi. In de middag met de riverboat en verder ......
Dat zien we morgen wel en we houden jullie op de hoogte.

Gr. en een fijne dag.

liefs van ons

• 13 Oktober 2010 - 08:45

Sunita:

Heerlijk die verhalen van jullie.

Geniet er echt van.
    Veel plezier en ik wacht op jullie volgend avontuur

• 13 Oktober 2010 - 14:18

Jansen En Co.:

Nog een serenade van Wouter gehad? "Love me tender, love me true, all my dreams fulfilllllleddddd.... OOOOOH my darling I love youhooooeeee, and I always will" (snik)...
    En kennen jullie deze nog????
    Miiiiiiiiii...(toontje hoger) iiiii sesipppieeeeeee!!!! :-)))) -lol-