Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Great Smokey Mountains

Door: W & S

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

17 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Knoxville

Vandaag stonden de Great Smokey mountains (GSM) op de planning. En groot zijn ze. Dit is het meest bezochte National Park van de States. Met 10 miljoen bezoekers per jaar. Dat zijn er 27.400 per dag (gemiddeld). Vandaag waren dat er zeker meer. Naar schatting, (we hebben ze immers niet zelf geteld) 100.000. En dat allemaal voor wat riviertjes en bomen, heel veel bomen. In oktober is het park dan wel op z'n mooist, met alle herfst pracht. De bomen zijn van kleur aan het veranderen en elke denkbare kleur tussen groen en bruin zie je om je heen. Dat heeft een paar prachtige foto's opgeleverd.

We begonnen vanmorgen vroeg. Om half 7 de wekker. Pff we hebben vakantie!! Gisteravond toen we een stukje richting GSM reden hebben we de hele weg in de file gestaan. Om dit deze ochtend te verkomen hebben we besloten vroeg op te staan. Na het onbijt zijn in onze Jeep Grand Cherekee gestapt en op pad gegaan. Voor de GSM heb je een aantal plaatsjes die erg toeristisch zijn. Eerst komt Sevierville, dan komt Pigeon Forge en tenslotte Gatlinburg. De ene plaast nog toeristischer dan de ander. Overal om je heen winkels, restaurants en attracties. Net een grote lange straat met kermis attracties. 's Avonds als alle neonlichten aan gaan weet je niet wat je ziet. In de GSM aangekomen zijn we eerst naar een visitors center gegaan. Er is zoveel te doen en met 1 dag gaat dat niet. De faboulus sight route hebben we maar gedaan. Die is ook minder druk dan de historic route (zeggen ze). We hebben er weinig van gemerkt. Een sliert aan auto's het park in. Bij de trails is het zoeken naar een parkeerplaats. Deze drukte hadden wij niet verwacht. Vorig jaar waren wij in Yellowstone Park bijna alleen, dat hadden we nu ook gedacht. Mooi niet dus. We zijn naar het hoogste punt gelopen 6643 Feet (2025 meter). Dat voel je wel aan je oren. Mooi uitzicht, maar pittige klim.
Toen we aan de andere kant het park uit reden zaten we in Cherokee. Een Indianen dorp. De Indianen hebben ook wel doo dat er toerisme is en buiten dit zelf ook uit. Op de foto met een Indian, een Indian die zijn verhaal verteld terwijl de rest zijn dansje doet en met de pet rond gaat.

Terug door de GSM zijn we nog in Gatlinburg gestopt. We moeten toch alles even van dichtbij bekijken. Jemig wat een massa's mensen. En wederom een sliert auto's. Dit belooft nog wat voor de terugweg. We hebben dan ook over de rit van een uur, anderhalf uur gedaan.

Een leuke en mooie dag zit er weer op.
Wij gaan nu lekker ons bedje opzoeken en uitkijken naar de dag van morgen.

Gr. liefs
W & S

ps paps en mams

• 17 Oktober 2010 - 09:19

Mar En De Mannen:

Wat leuk om toch zo mee te genieten van jullie reis! Je schrijft het zo ontzettend leuk Suus! Zou de herfstvakantie daar ook in zijn gegaan dat alles zo druk is! Bizar zeg 100.000 bezoekers per dag(!!!!) wauw!
    Wij gaan ons simpel opmaken voor een dagje Blijdorp!

• 17 Oktober 2010 - 12:06

Henriette En Albert:

Eerst maar even het droeve voetbalnieuws. Excelsior uit verloren van ADO (2-1), 2 rode kaarten en de trainer verbannen naar de tribune. Faaienoort thuis verloren met 0-1 van Twente. En het goede voetbalnieuws: de kuip zat weer vol. Dus de supporters blijven komen en uiteindelijk komt alles toch goed. En wat zeker goed is te horen, jullie vermaken je opperbest in en rond GSM. Leuke naam trouwens. Lekker genieten van jullie vakantie en als het ff kan lekker uitrusten. Groetjes uit Drunen.

• 18 Oktober 2010 - 21:53

Jansen En Co:

wat mij intrigeert is: ps paps en mams (?)
    Is dit gelijk aan Salt & Pepper of Peppi & kokki, Pipo & mamalou, de dikke & de dunne, snip & snap,
    welke voortreffelijke duo zijn er nog, die ik niet heb genoemd??

Maar verder klinkt het wel helemaal geweldig en ben ik nu al benieuwd naar de foto's.
    Geniet vooral verder!!!