Mississippi - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Mississippi - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Mississippi

Door: W & S

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

14 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Er zijn behoorlijk wat liedjes over Memphis, Mississippi en Graceland gezongen. En met Elvis in gedachten krijg je dat hier niet snel uit je hoofd. De hele dag lopen we te zingen: When I was walking in Memphis. De nodige Elvis liedjes komen ook voorbij. De toeristen helpers op straat hebben een badge o de mouw met Blue suede shoes. En dankzij Tries waren we vanmorgen Love me tender aan het zingen. Ach maakt je dag wel gezellig. Het weer speelt ook erg mee. Vandaag was het rond de 28 graden. Met een briesje erbij was het goed uithouden. We zijn zelf een beetje gekleurd.

Als eerste gingen we vanmorgen met de monorail naar Mud Island River Park. Een park in de Mississippi rivier. We hebben daar heerlijk gewandeld en genoten van het mooie weer. Een wandeling langs de Mississippi gemaakt, van het begin tot zijn eind in New Orleans. Maar dan in miniatuur. Leuk om te zijn hoe de rivier loopt.

Om half 3 gaat de riverboat over de Mississippi. Van te voren nog even een broodje eten. Het verbaasd me niet meer waarom de Amerikanen zo dik zijn. Ze eten de hele dag door en zitten 's morgens om elf uur al aan de hotdog met friet. Tja dan vraag je erom. Toen we tegen 2-en naar de riverboat liepen zat deze al aardig voel met OT (oude taarten zoals wij de hele dag roepen). De gemiddelde leeftijd op de boot was zeker wel 60. Misschien nog wel hoger. We beginnen langzaam aan het idee te krijgen dat wij niet de route hebben die "jongelui" nemen. Overal zijn er OT te vinden. Geeft niet wij vermaken ons wel.
De boottocht duurde anderhalf uur. Het was een radarboot met zo'n rad aan de achterzijde. Het was grappig om te doen, maar er was weinig bijzonders te zien vanaf de boot.

Rond 5 uur hebben we dan de eerste bui van de vakantie gehad. Gelukkig zaten we binnen. Vanavond hebben we bij onze favorieten restaurant gegeten. T.G.I. Friday's.

Morgen gaan we Memphis verlaten en gaan we naar Nashvile. Hier hebben we kaartjes gereserveerd voor een ijshockey wedstrijd. Is voor het eerst dat we een ijshockey wedstrijd zullen zien. We zijn benieuwd.

Groetjes en tot het volgende verslag.

• 14 Oktober 2010 - 02:54

Nozem:

OT ? Ongure Types? Ola Toivonen?
    Amerika is toch een groot land zeg...geniet ervan en we kijken uit naar de volgende story

• 14 Oktober 2010 - 05:48

Mar:

Nou bedankt.... Alle liedjes in mijn hoofd!! Maar wat leuk weer om te lezen!! Geweldig! We genieten op afstand mee!! Even laatste nieuws .... Superb staat zwaar gehavend bij jullie... Laten we zeggen een onguur type zag niet dat ik voor tram stil stond.... In zijn land rijdt dat niet dus tja inburgeren blijft een item!
    Maar Peter van jullie is er blij mee! Wat een aardige mensen stuk voor stuk!
    We kijken uit naar volgende verslag!! X

• 14 Oktober 2010 - 06:47

Senior:

wat een mooie reis!Geniet ervan, op die boot had ik dus ook meegekund...Laatste bericht over Hans, vrijdag 8.00uur komt hij aan in Adam.groetjes van ons aan jullie