Indianapolis Motor Speedway - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Indianapolis Motor Speedway - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Indianapolis Motor Speedway

Door: W & S

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

19 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Indianapolis

Vandaag zijn wij vanuit Cincinnati naar Indianapolis gereden. Gisteren hadden wij een relaxte dag. Onderweg naar Cincinnati zijn wij bij een Walmart gestopt. Een superstore was dit met echt van alles. Beetje te vergelijken met de supermarkt in Frankrijk. Hier hebben we even de nodige versnapperingen gekocht. Zo hebben we M&M's met amandelen en met pretzels gekocht. Maar ook verschillende oreo koekjes. En het is nog niet eens op. Goed he.

Vandaag zijn we dus naar Indianapolis gereden. Regelrecht naar het circuit van de Indy 500. De Indianapolis Motor Speedway. Dit is de grootste en oudste in de States en de bekenste in de hele wereld. Om kwart over 1 begon er een rondleiding. Ze hebben 3 verschillende soorten. Het museum, een rondje in een bus over het circuit of de grounds tour. Dan maak je ook een rondje over het circuit, maar kan je ook in de perskamer, de suite, je stapt uit bij de finishlijn en mag op het erepodium staan. Wij kozen voor de ground tour. Nu we er toch zijn...... Willen we het wel allemaal zien en beleven. Wedstrijden worden er maar 3x per jaar gereden. Waarvan de Indy 500 de bekenste is. In totaal hebben er 3 coureurs uit Nederland de Indy 500 gereden. Arie Luyendijk, Arie Luyendijk Jr. en Robert Doornbos. Arie Luyendijk heeft hier zelfs 2x de overwinning gehaald. Vroeger was het circuit van klinkers, de bijnaam is dan ook nog steeds brick yard. De finish is nog steeds van klinkers. Na de tour over het circuit zijn we het museum in gegaan. De eerste auto die onze aandacht trok was een oude blauwe auto. Een Laurent & Klement. Voor de niet auto liefhebbers onder ons: EEN SKODA. Ja echt waar. Waarschijnlijk de enige Skoda hier in Amerika, maar we hebben hem maar wel mooi gezien en uiteraard foto's gemaakt. Leuke rondleiding en ervaring. Zeker de moeite waard als jullie hier zelf komen.

Na de middag op en rond het circuit doorgebracht te hebben zijn we naar ons hotel gereden. 10x beter dan ons hotel van de afgelopen nacht. Wat was dat een oude meuk. De spullen die we vorig jaar bij oma hebben opgeruimd waren modern. Het hotel was ook erg oud en heel gehorig. Nu zitten we op de 8ste verdiepeing in downtown Indianapolis. Met tegenover ons get Hard Rock Cafe en om de hoek een Mall. Wat wil je nog meer?

Het is maandagavond en dus Football avond. We zijn bij Ram gaan eten. Een sportsbar met restaurant gedeelte. Ze hebben een veel bar/restaurants hier televisie's hangen waar verschillende tv kanalen aan staan. Zo hebben wij heerlijk zitten eten en tegelijk naar American Football en Honkball zitten kijken.
Nu zitten we net weer op de kamer en kijken we nog naar de Texas Rangers tegen de New York Yankees. Nog steeds hopen we ooit een wedstrijd van de Yankees bij te mogen wonen. Dan moeten we toch wat vroeger in het seizoen gaan. Nu is het post season, net zoiets als de de nacompetitie bij ons, alleen hier gaat het erom om landskampioen te worden. In totaal zijn er nu nog 4 teams in de running. Kaartjes zijn te koop vanaf $150 en die zijn snel uitverkocht. Toen we vorig jaar voor kaartjes wilde gaan konden we nog aan kaartjes van $500,- komen. Beetje te gek, als je bedenkt dat je tijdens een gewone wedstrijd al kaartejs hebt vanaf $15,-.
We gaan nog wel een keer.

Morgen rijden we naar Chicago waar we blijven tot zaterdagochtend. 3 hele dagen. Hopelijk is dat genoeg. We horen veel positieve berichten over Chicago. We gaan het beleven.

gr. W&S

• 19 Oktober 2010 - 06:48

Femke:

Klinkt weer helemaal leuk. Ben benieuwd naar de foto van de skoda(goed dat je het erachter hebt gezet hihi) Enne...bewaar wat van die M&M's voor me!!

xxxx

• 19 Oktober 2010 - 07:20

Nozem:

in 2005 werdt cristiaan albers zelf 5de in de GP formule 1 van Indianapolis, kleine maar aan het verhaal, er deden maar 6 rijders mee omdat 3/4de van het veld zich had terug getrokken wegens problemen met de banden