Chicago deel 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Chicago deel 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Chicago deel 2

Door: W & S

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

22 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Chicago

Inmiddels zijn we 2 hele dagen in Chicago. We gaan het steeds meer een geweldige stad vinden. New York zal op 1 blijven staan, maar Chicago is een goede 2e. Of misschien toch 3e San Francisco is ook nog steeds een favoriet.

Maar even terug naar Chicago.
Een mooie, schone stad. Veel te doen.
Woensdagochtend stonden we op en gingen we (uiteraard) douchen. Nu hadden wij een kamer voor gehandicapten en is de badkamer inmens groot. Lekker dat wel, maar de douchekop hangt bij Suus op schouderhoogte. Kunnen jullie je voorstellen hou dat er uitziet als Wout gaat douchen. Niet dus. Na enige twijfel zijn wij naar de receptie gegaan en hebbem het probleem voor gelegd. We betalen immers een aardig bedrag voor 4 nachten. Het meisje achter de receptie snapte het probleem en ging kijken wat ze kon doen. Er zou later in de middag een zelfde kamer vrij komen. Dan moesten we nu al onze spullen klaar zetten, dan zouden hun de koffers ophalen uit de kamer en in de nieuwe kamer zetten. Oke, maar is de kamer dan met Riverview? Ja we zouden hetzelfde uitzicht houden. Oke, wij als een speer naar boven en alles klaar gezet. We hadden een kamer op de 6e verdieping. We hadden al in ons achterhoofd er rekening mee gehouden dat we naar beneden zouden verhuizen. Toen we eind van de middag terug komen, gingen we onze kamerkaartjes ophalen. We konden ons lach niet houden. 12e verdieping. En het uitzicht: is nog beter dan waar we zaten. SUPER. Complimenten voor het hotel.

Terug naar de ochtend.
Na het pakken zijn we gaan wandelen. Met bestemming onbekent. Er is zoveel te doen en we hadden niet echt een plan voor die dag. Eerst een ontbijtje scoren. Na een paar blokken gelopen te hebben gingen we richting Millenium Park. Daar zijn we echter nooit terecht gekomen. Onderweg kwamen we langs een standje van de wel bekende Hop on Hop of bussen. We hebben dus een bustocht gemaakt. Wel makkelijk, gelijk de hoogtepunten van de stad en daar waar we willen stappen we uit. Onze eerste stop was het Field Museum. Het is dat de gids zei dat het gratis was, anders waren we niet uitgestapt. He, we blijven Hollanders. Er was helaas weinig aan.
Weer terug op de bus hebben we een hele tijd gezeten en een hoop locaties gezien die we nog wel willen zien, maar ook best lopend kunnen. Bij de Willis Tower (voorheen Sears Tower) zijn we uitgestapt en de toren in gegaan. Uitzicht over de stad. Aan een van de zijkanten hangen 3 glazenbakken. Daar kan je in en sta je biven de straat en de rivier. Heel raar, maar wel mooi zicht. Het glas onder je voeten is 1,9 cm dik. Heel dun dus eigenlijk.

's Avonds zijn we over de magnificent mile gelopen. 6 Blokken met winkels. Daarna zijn we gaan eten bij Pizanos. Het beste pizza restaurant van Chicago. De pizza was ook erg goed, maar de ober des te minder.

Vandaag zijn we op pad geweest in de buitenwijken van de stad. We zijn o.a. naar Des Plaines geweest. In dit plaatsje staat de eerste MacDonalds. Het is inmiddels een museum, maar we waren te laat het was al gesloten.

Zometeen gaan we weer lekker een wandeling maken en eens kijken waar we vanavond gaan eten. Beste Griek? Beste Chinees? Ze hebben vast geen friet met kroketten hier. Kroketje of kaassoufle zou er nu wel ingaan.

Morgen boottocht maken, Millenium Park en 's avonds gaan we naar de Chicago Bulls.

Even de vragen beantwoorden.
@Albert de marathon van Chocago is 9 okt 2011. Je moet wel binnen de 4 uur lopen en het is een benefit.

@Youri Chicago Fire speelt zaterdag uit tegen Club Deportivo Chivas.

@Femke ik heb heerlijke popcorn voor bij de film. Nog beter dan die M&M's

• 22 Oktober 2010 - 05:16

Mar En De Mannen:

Inmiddels zijn wij volgens rolph autotesters geworden.... Van altea xl naar yeti naar eigen auto voor even en weer yeti... Schadebedrijf had klein foutje gemaakt. Maar wat zijn wij blij met de superb!! Haha! oh geniet geniet joh want het is al de 22ste!!! En dat uitzicht daar willen wij graag foto's van zien op elk tijdstip van de dag natuurlijk!!!
    Ben erg benieuwd hoe de game is!! Nogmaals enjoy!! En Ach zonder kaassoufle overleef je het vast!!

• 22 Oktober 2010 - 17:21

Femke:

Douchen op je knieen Wout! Weer eens wat anders. Wel mooi uitzicht voor teruggekregen. Wat voor popcorn Suus? Ben benieuwd! Heb er in ieder geval al erg zin in. Maar geniet nog even van de laatste paar dagen.

xxx

• 22 Oktober 2010 - 19:04

Jetka:

Nou zo maak je toch heel wat mee. Ik zou bijna zeggen dat ik het gevoel heb dat ik er bij ben, maar helaas het is niet zo. Misschien een keer naar Florida? Kan ik mijn therapeut bezoeken, ik hou me aanbevolen. Maar dan wel volgend jaar of later. Groetjes xx en love you 2

Jetka.

• 23 Oktober 2010 - 13:31

K&M:

We lezen dat jullie het erg naar je zin hebt.we reizen zo ongeveer met jullie mee,dat is wel gezellig. geniet nog maar even en zeker van het weer want hier is het echt herfst geworden. maandag zien we elkaar op schiphol. goede reis gewenst, groeten K&M

• 24 Oktober 2010 - 19:10

Albert:

Goeie terugreis en van harte met de prestatie van Excelsior. Over Faaienoort zullen we het maar niet meer hebben. En ach nacompetitie is ook weer eens iets anders. Ja, toch??