Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

10 September 2008 | Verenigde Staten, Niagara Falls

WAUW!!!!

Meer hoef ik eigenlijk niet op te schrijven. Als je de Niagara Falls gezien hebt valt de rest in het niets hierbij. Tenminste dat denk ik.

Vanmorgen (09-sept) zijn we vertrokken uit Cleveland. Vroeg op, omdat de reis een aardige tijd in beslag zou nemen. Onderweg nog snel even gestopt bij een Starbucks. Daar wordt je hiermee "dood gegooit". Rond half 12 waren we bij ons hotel. Het hotel, een Days Inn, ligt aan mainstreet en die loopt hier precies langs het toeristische gedeelte van de Niagara Falls. Mooier kan bijna niet. Nou ja een kamer met Fall zicht was natuurlijk nog mooier geweest. De kamer was al klaar en we hebben dus gelijk maar ingecheckt. Maar goed ook, dan kon de auto tenminste gratis staan. He, we blijven Hollanders. Even langs het informatie centrum gelopen om wat informatie op te doen, van wat wel en niet willen zien. Overal proberen ze je pakketen aan te "smeren". Met van allerlei attcraties die je toch niet wil zien. We begonnen met een pakket voor $299,- voor 2 personen. Toen hadden we er 1 voor $179,- voor 2 personen. Toen hadden ze een kleiner pakketje voor $30,- p.p. Uit eindelijk waren we voor $12,50 p.p. klaar. De pakketen zijn leuk, maar je moet wel weten wat je echt wil zien en wat niet. Zonde om voor atracties te betalen die je toch niet boeien. Ik hoef geen vlindertuin of een klok van bloemen te zien.
We hebben Maid of the Mist gedaan.
Je krijgt voor $12,50 toegang tot de opservation Tower en de boot. Vanaf de Tower heb je een schitterend uitzicht. Op naar de boot. Boot van 14.00 uur. Iedereen krijgt een mooie blauwe puncho mee. Die doe je echt wel aan. Je wordt behoorlijk nat. Wij stonden op het beneden dek, helemaal vooraan in de punt. Alles bij elkaar duurt dit tochtje 15 minuten, maar het is een hele leuke beleving en zeker de moeite waard.
Toen we van de boot kwamen wilde we lopend naar Canada. Leek ons een leuke wandeling. Helaas was de voetgangersbrug gesloten. Alleen het weekend open. Fijn dat staat dan weer nergens vermeld. Dan maar met de auto. Hier zat een kleine maar aan. We waren van te voren op de hoogte gebracht dat sommige verhuurmaatschappijen daar nogal moeilijk over kunnen doen. Terug naar het hotel, autosleutel pakken en de papieren doorlezen. Gelukkig het mag. Hup in de auto en de grens over. $3,25 vragen de Amerikanen. Wel ja. Zijn ze trouwens zo ie zo goed in. Voor elke brug wordt wel tol gevraagd. Ach inmiddels zijn we het gewend en het is nou ook weer niet de hoofdprijs. Duurste tot nu toe was $7,50.
Eenmaal in Canada moesten we een parkeerplaats zoeken. Wat een belachelijke prijzen zeg. Ja daar komen de Hollanders weer aan. $18,-. Dan vind ik echt absurt. Dan rijden we wel een stukje en kijken we vanuit de auto. Niet zo'n mooi zicht. Bij de uitkijk toren in Canada zijn we naar boven gereden. Daar stond een bordje parkeren. Maar eens kijken. Ja hoor, parkeerplaats voor maar $5,-. Niet nadenken en auto parkeren. De vrouw op de parkeerplaats sprak Amerikaans met een Nederlands accent. Toen ze vroeg waar wij vandaan kwamen, zei Wout in het Nederland: 'uit Nederland'. Dat vond ze leuk om te horen. Haar hele levensverhaal kwam naar boven. Ze was in 1951 naar Amerika gekomen met niks. Ze sprak nog goed Nederlands voor iemand die daar al jaren niet meer woont. Inmiddels is ze 88 en stemt ze voor McCain. Letterlijk zei ze: "The White House most stay White". Barack is en blijft een Moslim zegt ze.

De Falls zijn echt adembenemend. Ik weet dat de wereldwonderen gebouwd moeten zijn, maar dit vind ik een wereldwonder. Zo machtig en wat een water dat er naar beneden valt.
WAUW!!!

Kees Jr, van harte met je verjaardag. Jammer dat je je telefoon niet op nam, had je graag terug gepakt.
Hans natuurlijk ook gefeliciteerd, veel plezier het weekend, jammer dat we er niet bij zijn.

Groetjes en tot schrijfs
Wout en Suus

• 10 September 2008 - 05:16

Hilge En Co.:

Hartstikke leuk jullie uitgebreide verslagen te lezen. Hebben jullie er mooie foto's kunnen maken? Volgens mij is het goed experimenteren daar. Dikke kus van M&D, ze missen jullie wel!

• 10 September 2008 - 06:27

Jet:

heel erg blij dat jullie het zo naar de zin hebben.heb tot nu toe alles gelezen.hier verders alles goed,en nog veel kijk plezier.xx jet

• 10 September 2008 - 06:29

Kees Sr.:

Hoi Suus en Wout,

prachtig om te lezen, waar wij vorig jaar ook geweest zijn. Het blijft fascinerend zoveel water en zo'n natuurschoon! Jullie ook proficiat met Hans en onze zoon. Geniet van de verdere reis, we lezen het wel weer. Mariet en Kees

• 10 September 2008 - 06:36

Youri:

gggr waar blijven die foto´s haha..

• 10 September 2008 - 08:55

Sunita:

Hoe ik jou verslag lees voel ik de waterdruppels al spatten.
    Is het nog gelukt met die helicoptervlucht???
    Kan niet wachten om foto's te zien

Wacht met spanning op je volgende verslag

• 10 September 2008 - 18:50

Mar:

Meid wat schrijf je toch leuk!Ik zit gewoon mee te genieten van al jullie verhalen en avonturen! Geweldig!!! ons lijstje to do in NY wordt ook steeds langer. Nog een week en here we come!
    Las dat je wilde weten hoe Lionel was. GEWELDIG!! spetterend van vuurwerk en water! (aparte combi zo ook Jeroen van de Boom in het voorprogramma, dat hoefde van mij niet echt) Tijd vloog om, miste nog wel wat bekende nummers maar jek an niet alles hebben!, wij hadden veldplekken en na 7 uur staan swingen was ik er wel klaar mee hoor, we worden oud! hahaha
    Genieten jullie nog lekker en ik lees met jullie mee hoor!
    Dikke zoen vooral van Rolph!

• 11 September 2008 - 10:46

Daph:

gaaf zeg! mooi ook dat je weer zo'n menske ontmoet..grappig om te horen hoe zij denkt over het white-house.

• 11 September 2008 - 19:57

Albert Van Bemmel:

Ja dan zal ik ook maar ff reageren. Leuk verhaal en fijn dat jullie zo genieten. Toch mooi he. Het ene moment verkoop je een Skoda en het andere moment loop je in Canada. Veel leut en geniet van elk moment! Groetjes en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

Albert (+J)