Pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Pittsburgh

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

08 September 2008 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Daar zijn we weer!

Vandaag een rustige dag gehad. We zijn vanuit Washington DC naar Pittsburgh gereden. Maar liefst 4 uur rijden. Lekker rustig aan gedaan dus. Onderweg bij Starbucks gestopt en een kop koffie voor Wout gehaald. Ik wil het nog steeds niet drinken die koffie. Lekker in zonnetje gezeten. Het was vandaag iets minder warm dan de dagen ervoor, een graad of 24. Gisteren niet mee gerekend dan. Rond 15.00 uur waren we in het hotel. Ingecheckd en beetje relaxen op de kamer. Om 16.00 uur zijn we weer in de auto gestapt en door Pittsburgh gereden. Het is zondag en dan zijn ook hier een hoop winkels dicht. Mooie stad Pittsburgh. Je kan het wel de bruggen stad noemen. Er komen hier 2 rivieren samen, de Monongehela en de Allegheny (jullie vast wel bekend ;-) ) Samen vormen ze de Ohio.

Even iets heel anders.
Wat we gisteravond in een restaurant mee maakte. Het is echt iets Amerikaans. Bij ons zou het zo niet gebeuren.
Er zit een stelletje schuin naast ons aan een tafeltje. Hij heeft een soda en zij een cocktail. Inmiddels hebben ze de salade ook al gehad. Ze roepen de baas erbij om te klagen blijkt later. Zij zegt er zit een vlieg in mijn drinken. De baas kijkt verbaasd en biedt haar een nieuw drankje aan. Dat wil ze niet. Na wat over en weer gepraat stappen ze op en zonder ook maar 1 cent te betalen lopen ze weg. Dit zou bij ons toch echt niet gebeuren. Je zou een drankje van het huis kunnen krijgen of een nieuw drankje. Maar om op te stappen en weg te gaan. Alsof je eten dan ook slecht is. Nou ja dit is typisch Amerikaans.
Dat roepen we trouwens bij veel dingen. Bestel je een kleine cola, krijg je 0,4 liter. Al het eten dat over blijft gaat in een box mee naar huis. Ze rijden hier allemaal gemiddeld 10 mile harder dan toegestaan. Op de highway wordt je aan alle kanten ingehaald, rechts rijden is hier niet gewoonlijk. Met bordjes in sommige staten geven ze aan dat het daar de wet is. Handsfree bellen is hier zeker niet aan de orde, maar ja ze rijden hier ook allemaal automaat.

Morgen gaan we naar Cleveland. Daarna naar Niagara, daar kijken we erg naar uit.

Oma, jammer dat het met uw been nog niet zo goed gaat. Vervelend om te horen. Ik had verwacht dat het wel wat beter zou gaan. Slaapt u wel goed? Of gaat dat door de pijn ook nog niet zo lekker.

Sunita, zijn je reisgegevens al bekend? Weet je welke hotels je hebt? Ben erg benieuwd of je dezelfde hebt als wij toen hadden.

Bedankt voor iedereens reactie. Leuk om te lezen dat onze verhalen gevolgd worden. Dan gaan we nog maar even door.

Tot snel
Wout & Suus

• 08 September 2008 - 07:00

Sunita:

He daar,
    Geweldig dat jullie Hanna hebben overleefd.
    Ik heb helaas nog niets gehoord moet deze week gebeuren ik hou je op de hoogte.
    En Pa ligt nog steeds in het ZKH.
    Spreek je snel
    En de groeten aan Wout

• 08 September 2008 - 13:37

Daphne:

:-P

• 08 September 2008 - 18:44

Maik:

Ey wereldreizigers!

Leuk man die verhalen van jullie. Ben jaloers! en ben benieuwd naar de rest van de foto`s...

Heel veel plezier samen, geniet er van en tot snel.

Liefs Maik

• 08 September 2008 - 21:14

Albert En Henriette:

Zo daar zijn we (ook) weer. Vanmorgen vroeg al jullie belevenissen gelezen. Leuk om jullie verhalen te lezen. Zo krijg je een indruk van alles en nog wat. We zijn uiteraard wel een beetje jaloers, gezond jaloers wel te verstaan. Gelukkig hebben jullie niet meer zo'n last van al die wind en regen. Dus nu op naar Cleveland en de watervallen. Veel leut en tot hoors. En... denk aan de vliegen in de cola. We love you.