The Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu The Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

The Windy City

Door: W & S

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

20 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag zijn wij dus op pad gegaan naar Chicago (the windy city). Een aardige rit door het vlakke land van Indiana. Na een aantal dagen bossen en bergen gezien te hebben, was dit wel wat anders. Het beeld was een voor ons typisch Amerikaans boeren landschap. Een boederij met schuur een flinke ranch er omheen en vee op het land.
Eind van de middag kwamen we bij ons hotel aan. Midden in Chicago. Kamer met uitzicht over de Chicago River. Helemaal super. We hebben 2 ramen met mega vensterbank, zo een waar je heerlijk in kan zitten. Momenteel zitten wij dus in de vensterbank van het straatbeeld te genieten en de tv zo gedraaid dat we ook nog wat van (wederom) de Yankees kunnen zien.
Na aankomst zijn we naar Navy Pier gelopen. Toen we bij de receptie vroegen hoe we moesten lopen, keken ze ons vreemd aan. Lopen? Dat is veels te ver.
We hebben de kaart meegenomen en zijn gaan lopen. Half uurtje. Pfff in New York en Londen hebben we meer gelopen.
Navy Pier is een pier uiteraard met winkeltjes, restaurants en attracties. Hier is het seizoen een beetje ten einde en er was al veel dicht. We hebben al wel wat mooie foto's van de skyline kunnen maken. We gaan kijken of er nog een mogelijkheid is om begin vn de avond een boottocht te maken, zodat we vanaf het water foto's kunnen maken.
Voor ons avond eten zijn we naar The Chicago Chop House gegaan. Dit is een steakrestaurant met de beste steaks van Chicago. Al 4 jaar op rij zijn ze gekozen uit 300 steakrestaurants van Chicago die mee doen. En goed was de steak. Het restaurants is in oude style ingericht maar niet te overdreven. Langs de muur hangen foto's over de geschiedenis van Chicago. Waaronder de gangster Al Capone. Na het eten een mooie wandeling terug maar het hotel gemaakt.

Onze eerste indruk van de stad is goed. Of het beter en mooier dan New York is? Dat gaan we de komende dagen ervaren. Wij gaan nog even van het uitzicht genieten.

Tot snel.
Gr. W&S

• 20 Oktober 2010 - 05:05

Nozem:

jaaa chicago of delfgauw n wereld van verschil, maar misschien eind november n keer een zondagje foto's bij jullie komen loeren en al vast uit kijken naar de volgende vakantie..haha

btw tegen wie speelt chicago fire dit weekend?

• 20 Oktober 2010 - 06:11

Mar En De Mannen:

Als echte ny fans willen wij het graag horen!!!/ lezen.... En zoals jij het omschrijft is het net of we soms naast jullie lopen!!
    Wij gaan opstaan!! Geniet van de dag!!

• 20 Oktober 2010 - 06:28

Kees&Mariet:

mooi verslag, geniet ervan. Hans hoort vandaag wat er verder gaat gebeuren. groetjes van ons

• 20 Oktober 2010 - 08:09

Jansen En Co:

Ben heel benieuwd naar jullie reisverslag over Chigaco. Ooit gehoord, dat het een geweldige stad is. En ik ken de stad, omdat ATWT hier wordt opgenomen:-))). En wat dacht je van Oprah Windfrey??? ben heel benieuwd naar jullie bevindingen.

• 20 Oktober 2010 - 19:21

Henriette En Albert:

Driehonderd steakrestaurants in Chicago?? Drunen heeft er niet een. En of Chicago mooier is dan NYC kunnen jullie ons straks zeker gaan vertellen. Heel veel plezier in The Wind City en geniet er maar lekker van. Is er ook een marathon van Chicago? Groetjes uit Brabant.