Dag 9: Moeras en basketbal - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 9: Moeras en basketbal - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 9: Moeras en basketbal

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

14 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag voor het eerst deze vakantie de wekker gezet. Om 08.00 uur moesten we al op pad naar the cajun encounters voor de swamptoer. We hadden een boot met maar 5 personen erop ipv 20. Dus een lekkere privé toer. In totaal gingen er 5 verschillende boten. We hebben wat alligators en wasberen gezien. Ze zijn een beetje schuchter, maar zijn inmiddels ook wel gewend dat er Born langs komen. Ze krijgen dan ook eten van de gids. Ik heb een alligator eten mogen geven. Een knakworst aan een stokje. Wel leuk voor de foto, want ze komen dan een stuk uit het water.
Heel veel mooie natuur gezien, erg leuk om gedaan te hebben en we zijn beide droog gebleven.
Toen we hier zondagavond aankwamen zagen we dat er een dinsdagavond een basketbal wedstrijd zou zijn. New Orleans Pelicans vs Houston Rockets. Altijd leuk om een sportwedstrijd mee te maken. We besloten om geen kaartjes vooraf te kopen maar 's avonds aan de deur een poging te wagen. Een paar jaar geleden in Salt Lake City hadden we de kaartjes op straat gekocht een uur voor de game. Wedstrijd begon om 19.00 uur dus om 18.00 uur zijn we naar het stadion gelopen, slecht 15 min van het hotel vandaan. Met ons tempo zelfs 10 min. Mensen zijn hier verbaasd als je zo "ver" gaat lopen. Dat zijn we wel gewend en leuk want je ziet meer. Op tv hadden we 's middags gezien dat net stadion vandaag voor het eerst open zou zijn na een verbouwing. Bij het stadion aan gekomen liep en een groepje voor ons met een stapeltje kaartjes. Wout vroeg of er iemand kaartjes over had. Een mevrouw draaide zich om en zei ja hoor, hier heb je er 2. Zo, zonder te betalen. He gratis kaartjes!!!!!! Cool. We zaten wel helemaal in de bovenste ring, maar we hadden goed zicht op het speelveld. De Pelicans hebben uit eindelijk gewonnen met 117-96. Weer een leuke ervaring. Zo gaan we maar door.
Morgen pakken we het vliegtuig, gaan we naar NY. Yeah. I love it.
Daar hebben we nog een paar leuke vooruitzichten. Lady liberty tot in de kroon, Ijshockey wedstrijd en idg Chelsea Market. Wie weet nog een musical on Broadway. Maar dat zien we morgen dan wel weer.
Tot later
Wout en Suus

En bijna vergeten : gisternacht zijn we naar een andere kamer verhuisd. Dit keer geen brandalarm (waar in patent op heb), maar een overstroming. We lagen net een half uur te slapen toen er hard op de deur gebonkt werd. Bleek de kamer onder ons water door het plafon te krijgen. Onze wc spoelde slecht door, maar na een half uur was het gezakt. Nu niet dus. Blijkbaar bleef het water ook stromen en stond de badkamer en het halletje van de kamer blank. Wij lage. Lekker te slapen en hebben niks gemerkt.

• 15 Oktober 2014 - 18:11

Jet En Appie:

Jullie hebben weer een hoop meegemaakt, basketball, wateroverlast, alligators, moeras en gratis kaartjes. Erg aardig, van deze onbekende, om zo maar kaartjes weg te geven. Hebben jullie haar telefoonnummer? Je weet maar nooit voor de toekomst. Wellicht heeft ze ook kaartjes voor Broadway? En nu dus op naar NYC. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat er daar heel veel zweetdruppels van mij liggen en heel veel voetstappen. Veel plezier en geniet er van. Laatste nieuws: Hiddink ligt onder vuur en de heren Onno Hoes en Albert Verlinden gaan, na 22 jaar, scheiden. Houdooe uit Drunen.

• 15 Oktober 2014 - 21:59

Daphne :

Hoe cool!!! Gratis kaarten en alle avonturen !
    Gelukkig niet door rioolwater en drollen uit je bed gedreven ;)

Veel plezier in NYC!!!!!

Xxxx