Dag 8: Prinses en de kikker - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 8: Prinses en de kikker - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 8: Prinses en de kikker

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

13 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

De titel verwijst naar een Disney tekenfilm, maar de liefhebbers/ kenners onder ons zullen dat gelijk door hebben gehad.
Als je deze film gezien hebt en hier door de straten van New Orleans loopt weet je gelijk wat ik bedoel en beleef de hele dag. Alsof ik zelf in de film zit. Anders misschien toch maar even kijken.
De stad is overigens niet vernoemt naar de plaats Orléans in Frankrijk, wat ik vermoeden, maar: De stad is in 1718 door Jean-Baptiste Le Moyne de Bienville gesticht en is genoemd naar de Fransman Filips II van Orléans.
De Franse invloed is hier groot. Overigens is 60% van de bevolking Afrikaans. Dat zijn de gevolgen van de slavernij. Overal op straat hoor je muziek, van straatmuzikanten tot cover bands uit de café en barretjes. Het een klinkt beter dan het ander. In een aflevering ban Nick en Simon - the american dream waren ze ook hier in New Orleans. Misschien leuk om te kijken voor een kleine impressie. http://tvblik.nl/nick-simon-the-american-dream/aflevering-4
Het was hier vandaag wederom 30 graden erg plakkerig door het hoge vochtgehalte 70% volgens de mooie weer app. Op het menu hier staan veel verschillende bereide garnalen, oesters, catfish (meerval) en alligator. Dat laatste hebben we maast de garnalen ook geprobeerd. Eigenlijk best lekker, lijkt een beetje op kip.
Morgen gaan we een swamptoer maken. Met een bootje het moeras in. Ik zal Wouter vast houden.
Ik vind het fijn om te lezen dat jullie nog graag onze belevenissen volgen. Leuk om het zo te kunnen delen.
En Ab, dat Nederlands elftal wordt toch niks meer! Geen Nederlandse tv hier, maar mis het ook niet.
Is Mick al op tv geweest?

Tot het volgende bericht.
Liefs Wout en Suus

• 14 Oktober 2014 - 21:26

Mar:

Super verslag weer Suus - je kan wel een boek gaan schrijven - heerlijk om smorgens in de auto te lezen wat jij beleeft en inderdaad vanmorgen zag ik fragementen van de film voor me na je levendige teksten!

Kijk nu al uit naar je swamptoer verslag! Enjoy!

Mar

• 14 Oktober 2014 - 21:52

Jet En Appie:

Hoi Suus en Wout,

Wederom een leuk verslag, alsof je zelf in de straten van New Orleans loopt. Misschien een beetje te warm bij jullie, maar hier was het vandaag slechts 16 graden. Dus dan is de keus erg makkelijk, geef mij maar 30 graden! Veel plezier morgen bij de moerastocht en Mick hebben wij nog niet op tv gezien. Laatste nieuws: jong Oranje heeft zich niet geplaatst voor EK 2016. En Epke heeft goud, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al. Groetjes uit Drunen en tot snel.