Dag 12: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 12: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 12: New York

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

17 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo Allemaal,
Weer een dag in New York mogen genieten.
Fun is the most luxery of them all. Een mooie reclame spreuk die we hier zagen.
En fun hebben we. Wat genieten we toch. Na het ontbijt vanmorgen even langs de Apple store. Toch maar kijken voor een iPhone 6. Niet zo leuk. Toestel wel, maar er stonden zeker 300 mensen in de rij. Vooral Japanners en Chinezen. Geen goed idee. Via 5th avenue terug naar het hotel gelopen om even te facetimen met ons nichtje en het werk. Moet toch even op de hoogte blijven. Van Ab krijgen we fijn de laatste hoogtepunten van het nieuws door. Daarna zijn we maar Chelsea Market geweest. Dit is gevestigd in de oude Oreo koekjes fabriek. Er zitten nu allemaal winkeltjes, maar ook heel veel restaurantjes. Bij de Lobster Place kan je heerlijke Kreeft en sushi krijgen. Een aangename lunch. Als toetje een ijsje genomen. Niet heel bijzonder, dus eigenlijk duur betaald $5,- voor 2 smaken/scheppen. Lekker een stuk gewandeld via het Meatpack district. Dit is een buurt die heel erg in opkomst is in New York. Nog lekker rustig en niet heel toeristisch. Terug op Broadway langs de TKTS gelopen. Dit is een ticketverkoop, waar je goedkoper kaartjes voor een Broadway show kan kopen. Sommige gaan tot wel 50% goedkoper. De show die ik uit gezocht had (Aladdin) draait. Of niet zo gek lang hier en is nog noet bij TKTS te koop. Show moet minimaal 2 jaar draaien voor ze die kaartjes goedkoper weg doen. Zal ook wel te maken hebben met populariteit. Deze show heeft maar liefst 6 Tony awards gewonnen. De musical awards bij ons. Maar even naar het New Amsterdam theater lopen, daar draait de musical. Alle kaartjes uitverkocht. Show is dus echt populair. Ze hadden nog wel kaartjes, maar die verkopen ze voor een derde partij. ??????
oké, die verkoop je voor een ander, wat hebben we dan en waar zitten we. Uit eindelijk hadden we dus twee kaartjes op 10 rijen van voor af. Mooie plaatsen. 20.00 uur begint de musical. Mooi hebben we nog even tijd om te eten. Op naar de ShakeShack. Een veredelde hotdog tent. Het is daar altijd druk. Is simpel maar lekker eten. Be a part of it. Zo gaat toch ook het liedje van Frank Sinatra. Dat zijn we dan ook maar. Na het eten op naar de musical. Wauw wat is dat theater mooi van binnen zeg. Ben nog nooit in Tuschinski geweest, maar dat is tot nu toe wel het mooiste theater wat ik ooit gezien heb. Is in 1903 gebouwd en. U in handen van (wie anders) Walt Disney Company. Hier gaan dan ook alle Disney Musicals in première.
Aladdin: fantastisch, spectaculair, mooi, amazing en verrassend. Alles zat er in. Voor illusie tot dans en geweldige zang. Als deze musical naar Nederland komt ga ik zeker kijken. Zijn er vast wel een paar die mee willen.
Nu zitten we in de bar van het hotel met een lekker drankje als afsluiting van de avond. Morgen ...... noveen idee wat we gaan doen. Genieten dat zeker.
Tot snel, liefs Wout en Suus

• 18 Oktober 2014 - 11:01

Femke:

Wauw, dat theater ziet er echt mooi uit! Gaaf hoor!
    Geniet nog van de laatste dagen! Dikke zoen

• 19 Oktober 2014 - 13:01

Jet En Appie:

Goede morgen uit Drunen. Dan maar ff geen iPhone 6 en wachten tot de rij kleiner wordt, zou ik zeggen. Zou het in Nederland ook zo druk zijn bij de Apple store? Dat theater moet iets unieks zijn. Wij zien alleen maar de foto's en dat is al zeer indrukwekkend en als je er dan bent....... Tip voor deze zondag: Central Parks? Wij wensen jullie nog 2 mooie dagen. Laatste nieuws: Feyenoord staat in het linker rijtje, gewonnen van Heracles met pijn en moeite (2-1). Ajax gelijk tegen Twente en PSV gewonnen. Ronald er Erwin Koeman hebben met Southampton gewonnen van Sunderland (8-0). Twee mooie doelpunten van Pelle. Houdoe en fijne zondag.