Dag 4: New Braunfels e.o. - Reisverslag uit New Braunfels, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 4: New Braunfels e.o. - Reisverslag uit New Braunfels, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 4: New Braunfels e.o.

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, New Braunfels

Hallo Allemaal,
Wat een leuke dag hebben wij toch gehad vandaag. Hoog op ons lijstje stond een Rodeo. Als je in Texas bent, moet je dat gezien hebben (vinden wij). De State fair en Rodeo van Seguin zou pas 's avonds plaats vinden. Wat te doen tot die tijd? Volgens de dame die het ontbijt verzorgt is Gruene (spreek uit als green) een leuk plaatsje met winkeltjes met antiek en snuisterijen. Hmm is dat wel wat voor ons. Ach laten we maar eens een kijkje nemen. Ze heeft niks verkeerd gezegd, behalve een hele grote antiekwinkel zijn er ook een hoop kleine winkeltjes met kleding, souvenirs en hebbedingetjes. Alles typisch Texaans (cowboy Stijl). We hebben daar bij Gristmill gegeten. Heerlijk buiten aan de rivier de Guadalupe river. Mocht je ooit hier in de buurt zijn de moeite waard. Na het eten zijn we naar San Antonio gereden. Een stadje waar de Mexicaanse invloeden goed zichtbaar zijn. Belangrijkste en meest bezochte attractie van San Antonio is de Alamo. De Alamo is het bekendste begrip uit de Texaanse Revolutie. De Alamo was eigenlijk een katholiek missiegebouw in San Antonio, het centrum van de Texaanse Onafhankelijkheidsbeweging. Wij vonden het niet interessant. Sorry.
Als tweede is the river walk langs de San Antonio river erg bekend. Je kan het lopen, maar er vaart ook een bootje. Beide erg leuk om te doen. Lans de river zitten allemaal restaurant en cafeetjes. Heel erg gezellig. Na het avondeten zijn we naar Seguin gereden, net op tijd voor de rodeo. Dat was erg leuk om te zien. Verschillende soorten activiteiten hebben ze daar in. Lasso werpen, zo lang mogelijk op een paard blijven zitten, kalfje vangen, kinderen beginnen al vroeg en moeten zo lang mogelijk op een schaap blijven zitten. Hoogtepunt was het einde: de rodeo op een stier. Erg leuk om dit eens gezien te hebben.
Vandaag was het 94 graden Fahrenheit omgerekend 34,4 graden. Net op het nieuws zeiden ze dat het vandaag een nieuw warmterecord is. Sinds 1931 was het op 09-10 niet meer zo warm geweest. Die hebben we mooi maar even mee genomen.
Morgen gaan we naar Houston, een nieuwe reisdag.
Tot later, wij gaan slapen en voor sommige bij jullie gaat zo de wekker, werk ze.
Liefs Wout & Suus

• 10 Oktober 2014 - 23:01

Jet En Appie:

Lekker warm, gelukkig vandaag hier ook prima weer (tegen de 20 graden). Ik moest werken!!!! Leuk zo'n rodeo show, maar wel een beetje zielig voor zo'n kalfje. Wij hopen van harte dat jullie alles kunnen zien wat op jullie lijstje staat. Mexico kennen wij helaas alleen maar van de Zangeres zonder Naam en ze zong nog vals ook. Groetjes uit Drunen, we gaan over een uurtje naar bed en dan zitten jullie waarschijnlijk ergens lekker te eten aan een stromend riviertje met op de achtergond Mexicaanse muziek. Het is jullie gegund. Veel plezier en tot morgen. Heeft het plaatsje Austin iets te maken met het automerk?