Dag 2: Dallas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu Dag 2: Dallas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Wouter & Susanne - WaarBenJij.nu

Dag 2: Dallas

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Wouter & Susanne

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Dallas

Daar zijn we weer.
Inmiddels weet ik waarom het verhaal niet volledig was. Geen plaatjes toe voegen, alles daarna wordt weg gelaten.
Sorry Inge van de VW reclame, dat zien we natuurlijk liever niet.

Vandaag zijn we naar the sixth Floor museum geweest. Dit was in 1963 de Texas School Book Depository. Hier is vanaf de zesde verdieping op 22 november John F Kennedy door geschoten. Toer door het museum duurt ca. 2 uur. Met een koptelefoon op wordt je het verhaal van Kenney verteld. Met veel foto's en videobeelden van toen. Erg interessant allemaal. Bij het raam waar vandaan geschoten is kan je niet komen. Het raam er naast wel en als je naar buiten kijkt zie je een kruis op de weg, waar de auto reed op het moment dat Kennedy geraakt werd. Heel gek om dat te zien. Erg leuke ervaring en als je ooit naar Dallas gaat, denk ik een must see. Buiten even over de grassy knol gelopen( het stuk gras naast de weg) en wat foto's gemaakt van "het plaats delict" en het gebouw waar de moordenaar van JFK ( Lee Harvey Oswold) vandaan schoot. Meest rechtse raam, zesde verdieping.
Daarna zijn we naar de Texas State fair geweest. Dit is op een groot terrein bij het Cotton Bowl stadion. Het is een mix van: kermis, bazaar, tentoonstelling en heel veel eet- en dranktentjes dit alles aangekleed met live muziek. En dat vier weken lang. Erg leuk en gezellig. Ze hadden er een tentoonstelling met alleen maar Amerikaanse auto's. Wauw. De een nog groter dan de ander. In een van de vele tenten hadden ze demonstraties, alsof je letterlijk in de wauw, it's amazing reclame stapt.
We hebben een hele leuke dag gehad. Veel gelopen en gezien. Was wel erg warm vandaag, 38 graden. Nu 20.15 uur is het nog steeds 31 graden. Tijd voor wat verkoeling.
Tot snel
Wout & Suus

• 08 Oktober 2014 - 21:51

Jet En Ppie:

Heel bijzonder dat jullie daar geweest zijn. Ik kan het me nog goed herinneren. Ik was op jeugdkamp met de padvinders en op de radio kwam dat verschrikkelijke nieuws. JF Kennedy was destijds voor velen een voorbeeld en het was voor de hele wereld een enorme schok. Ik kan me nog goed herinneren dat ook Oswald vermoord werd en dat er ook meerdere verdachten in deze zaak waren. Mooi dat jullie dat daar hebben mogen zien. Veel plezier en ik ben een beetje (gezond) jaloers. Groetjes van ons uit Drunen.